הצורך:
בשותפות בין RGIS לבין Sainsbury's הוחלט:
- לכסות את כל +1100 החנויות
- להכשיר צוות ברמת החנות בשיטות הכנת מלאי וניהול נתונים
- לזהות כיצד לצמצם התכווצות מוצר
- להפיק דו"חות מוצר בזמן אמת
- לנתח חדרי אחסון ושטחי מכירה כאחד
הפתרון:
רשת Sainsbury’s היא אחת מרשתות קמעונאות המזון הגדולות ביותר בבריטניה והיה עליה ליצור שותפות עם חברה לספירת מלאי מהסיבות הבאות:
- היה עליהם להבין את רמות ההתכווצות שלהם
- הם היו זקוקים לדיוק באיסוף הנתונים
- הם היו מעוניינים בתוכנית אסטרטגית שכל החנויות יתבקשו לפעול על פיה
- הם היו זקוקים לספירת מלאי חסרת פניות וברת אימות של כל המלאי
תוצאות:
ספירת המלאי כיסתה את כל +1100 החנויות של הרשת
- התקבלו דיווחים בזמן אמת על התכווצות מלאי על פי אזור, חנות, מחלקה ומוצר
- הרשת החזיקה באופן עקבי במקום הראשון בדירוג "זמינות המוצר הטובה ביותר" של כתב העת The Grocer Magazine.
- ספירת המלאי עקבה אחר מלאי בשווי 2 מליארד ליש"ט במהלך 1,500 ספירות מלאי שבוצעו בכל שנה
- הרשת שיפרה את הרווחיות הודות להקטנת שיעורי ההתכווצות ושיפור היקפי המכירות