האם יש מי שאין לו סוג כלשהו של חשבון מדיה חברתית, בין אם מדובר בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר או אינסטגרם? לרוב האנשים (במיוחד בני דור המילניום) יש חשבון כזה, גם אם אין להם את כל סוגי החשבונות. חשוב לקמעונאים להיות במדיה החברתית כדי להתחבר אל לקוחות מן העבר, לקוחות בהווה, ולקוחות פוטנציאלים בעתיד.
קמעונאים רבים רואים במדיה החברתית כלי שיווק בלבד, כאשר במציאות, אם משתמשים בה בצורה נאותה, היא מהווה דרך להגדלת היקף המכירות, לאסוף נתונים סטטיסטיים ואף ליצור קשר עם לקוחות, כמו גם שיפור תדמית המותג ופיתוח העסק.
על פי סקר קמעונאות כללי שנערך בשנת 2016 (סקר pwc Total Retail Survey) שבו נסקרו 22,618 קונים ב-25 מדינות, נמצא:
- 67% דווחו שהם קוראים או כותבים סקירות ותגובות במדיה חברתית והדבר משפיע על קניותיהם המקוונות.
- 44% דווחו שקבלת הצעות מבצעים במדיה החברתית השפיעה על החלטות הקניה שלהם
- 16% דווחו שהם שמחים לרכוש מוצרים ישירות מערוץ מדיה חברתית
מבחינת הצרכן, היתרונות של השימוש במדיה חברתית כחלק ממסע הקניות שלו, כוללים:
- היכולת לקבל את המבצעים העדכניים ביותר והנחות נוספות
- קבלת המידע העדכני ביותר על מוצר
- קשר עם שירות לקוחות כדי לפתור בעיות במהירות
- היכולת להציע משוב על מוצרים ושירותים
לכן, כדאי לקמעונאי וללקוח כאחד להרחיב את השימוש שלהם במדיה חברתית באופן מרבי. כאשר מדובר בעסק קמעונאי, חיוני שיתפתח עם המדיה החברתית אם אין הוא רוצה להישאר מאחור.